Reklamace
Postup při reklamaci zboží
Řekněme si to hned na rovinu: reklamace nemá rád nikdo z nás. Bohužel, občas se stane, že se něco pokazí a zboží je jednoduše nutné poslat na opravu. V DroneRepublic.sk jsme dlouhou dobu pracovali na tom, abychom proces reklamace pro vás co nejvíce zjednodušili, ušetřili vám čas při jejím zakládání a také vás zbavili času stráveného na poště. Jak tedy postupovat?
V první řadě nás v případě problému se zbožím předem kontaktujte. Některé problémy dokážeme na základě zkušeností vyřešit i na dálku. Pokud jste si jisti, že problém je v zařízení a není možné jej na dálku identifikovat a opravit, bude nutné nám jej poslat.
Pro vytvoření nové reklamace použijte, prosíme, tlačítko níže a vyplňte v našem systému požadované údaje. Pokud jde o záruční opravu produktu zakoupeného u nás, využijte bezplatnou možnost přepravy zajištěnou DroneRepublic.sk přes kurýrní službu a vyžádejte si dopravu při procesu zakládání reklamace. V tomto případě od vás nepotřebujeme ani fakturu ani žádné další dokumenty. Kurýr si u vás následně balík vyzvedne.
Pokud nám chcete zařízení poslat ve vlastní režii, postupujte podle pokynů níže.
Při reklamaci produktu od vás budeme potřebovat následující věci:
- Vadný produkt a příslušenství, které může mít vliv na danou chybu (například ovladač). Prosíme, neposílejte kompletně veškeré příslušenství z balení.
- Fakturu
- Popis problému s produktem
- Vaše kontaktní údaje (telefonní číslo a email)
Zboží dobře zabalte (aby se při transportu nepoškodilo) a pošlete nám jej, ideálně v originálním balení, na adresu:
4digital s. r. o.
Trnavská cesta 67
821 04 Bratislava
+421 948 180 131
Po vzájemné dohodě nám produkt k reklamaci můžete přinést také osobně na tuto adresu. Prosíme, vždy nás před reklamací předem kontaktujte na čísle +421 948 180 131 a domluvte si termín předání produktu k reklamaci.
Máte zájem o mimozáruční servis vašeho produktu? Bližší informace najdete na naší stránce.
Postup při odstoupení od kupní smlouvy
V případě, že se rozhodnete odstoupit od smlouvy, můžete tak učinit do 14 dnů ode dne převzetí zboží. Toto právo může využít pouze spotřebitel. Bližší informace najdete v našich obchodních podmínkách. Formulář k odstoupení od smlouvy vám byl doručen v příloze emailu s potvrzením objednávky. Formulář vyplňte a pošlete spolu se zbožím na adresu uvedenou ve formuláři.
Časté dotazy
Jak vám mám produkt poslat?
Ideální je, pokud využijete přepravu přeskurýrní společnost zajištěnou naší firmou. Produkt nám můžete poslat poštou nebo kurýrem na naši adresu. Při předání zařízení je však nutné, abyste k němu dodali i přepravní obal (originální krabici, kufřík, batoh a podobně), ve kterém může být zařízení odesláno do zahraničí. Tím se eliminuje riziko případného poškození zboží při zasílání.
Kam mám zařízení poslat?
Produkty nám posílejte v originálním balení (případně v kufru, obalu a podobně) na adresu 4digital s. r. o., Trnavská cesta 67, 821 04 Bratislava, +421 948 180 131.
Co když nemám produkt jak poslat?
V tom případě doporučujeme využít přepravu přes společnost Packeta zajištěnou naší firmou. O přepravu můžete požádat přes formulář pro založení reklamace.
Budu moci sledovat stav své reklamace?
Pro evidenci a řešení reklamací používáme inovativní online nástroj. Od přijetí produktu u nás až po jeho opravu můžete sledovat stav své reklamace v reálném čase přímo přes odkaz, který vám pošleme emailem po přijetí produktu a zaevidování reklamace. Máte tak po celou dobu přehled o tom, kde se váš produkt nachází a co se s ním aktuálně děje.
Reklamační řád
Tento reklamační řád se vztahuje na spotřebitele (dále jen „kupující“), kteří si zakoupili zboží nebo službu u prodávajícího 4digital s. r. o. (IČO 47596783) se sídlem Trnavská cesta 67, Bratislava 821 04.
- Spotřebitelem se rozumí fyzická osoba, která při uzavírání a plnění spotřebitelské smlouvy nejedná v rámci předmětu své podnikatelské činnosti, zaměstnání nebo povolání.
- Prodávající odpovídá za vady, které má zboží při převzetí kupujícím. U použitých věcí neodpovídá za vady vzniklé jejich užíváním nebo opotřebením. U věcí prodávaných za nižší cenu neodpovídá za vadu, pro kterou byla nižší cena sjednána. Pokud nejde o věci, které se rychle kazí, nebo o použité věci, odpovídá prodávající za vady, které se vyskytnou po převzetí věci v záruční době (záruka).
- Záruční doba na zboží je 24 měsíců, která běží od převzetí zboží kupujícím. Záruční doba na použité věci je 12 měsíců, na služby (oprava nebo úprava věci) 3 měsíce, na zhotovení věci na zakázku 24 měsíců. Pokud je na prodávané věci, jejím obalu nebo v návodu k ní připojeném vyznačena lhůta k použití, záruční doba neskončí před uplynutím této lhůty. U věcí, které se rychle kazí (např. zboží s vyznačeným datem „spotřebujte do“), je nutné uplatnit reklamaci nejpozději následující den po koupi, jinak právo zanikne.
- Pokud má zboží vadu, kterou lze odstranit, má kupující právo, aby byla bezplatně, včas a řádně odstraněna. Prodávající je povinen vadu bez zbytečného odkladu odstranit. Kupující může místo odstranění vady požadovat výměnu věci, nebo pokud se vada týká jen součásti věci, výměnu součásti, pokud tím prodávajícímu nevzniknou nepřiměřené náklady. Prodávající může vždy místo odstranění vady vyměnit vadnou věc za bezvadnou, pokud to kupujícímu nezpůsobí závažné obtíže. Pokud jde o vadu, kterou nelze odstranit a která brání tomu, aby se věc mohla řádně užívat jako věc bez vady, má kupující právo na výměnu věci nebo právo od smlouvy odstoupit. Tato práva náleží kupujícímu i tehdy, pokud jde sice o odstranitelné vady, ale kupující nemůže pro opětovné vyskytnutí vady po opravě nebo pro větší počet vad věc řádně užívat. Pokud jde o jiné neodstranitelné vady, má kupující právo na přiměřenou slevu z ceny věci.
- Práva z odpovědnosti za vady se uplatňují v kterékoliv prodejně prodávajícího. Pokud je však v záručním listě uveden záruční servis, který je v místě prodávajícího nebo v místě pro kupujícího bližším, uplatní kupující právo na opravu v záručním servisu. Záruční servis je povinen opravu provést nejpozději do 30 dnů.
- Pokud dojde k výměně, začíná běžet záruční doba znovu od převzetí nové věci. Totéž platí, pokud dojde k výměně součásti, na kterou byla poskytnuta záruka.
- Vyřízením reklamace se rozumí ukončení reklamačního řízení předáním opraveného výrobku, výměnou výrobku, vrácením kupní ceny výrobku, vyplacením přiměřené slevy z ceny výrobku, písemnou výzvou k převzetí plnění nebo jejím odůvodněným zamítnutím.
- Při uplatnění reklamace prodávající určí způsob vyřízení reklamace ihned nebo ve složitých případech nejpozději do 3 pracovních dnů ode dne uplatnění reklamace, v odůvodněných případech, zejména pokud se vyžaduje složité technické posouzení stavu výrobku nebo služby, nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace. Po určení způsobu vyřízení reklamace se reklamace vyřídí ihned, v odůvodněných případech lze reklamaci vyřídit i později; vyřízení reklamace však nesmí trvat déle než 30 dnů ode dne uplatnění reklamace. Po uplynutí lhůty na vyřízení reklamace má kupující právo od smlouvy odstoupit nebo právo na výměnu výrobku za nový výrobek.
- Pokud kupující uplatnil reklamaci výrobku během prvních 12 měsíců od koupě, může prodávající reklamaci zamítnout pouze na základě odborného posouzení. Bez ohledu na výsledek odborného posouzení nebude po kupujícím požadovat úhradu nákladů na odborné posouzení ani jiné náklady s tím související.
- Prodávající je povinen poskytnout kupujícímu kopii odborného posouzení odůvodňujícího zamítnutí reklamace nejpozději do 14 dnů ode dne vyřízení reklamace. Pokud kupující uplatnil reklamaci výrobku po 12 měsících od koupě a prodávající ji zamítl, prodávající v dokladu o vyřízení reklamace uvede, komu může kupující výrobek zaslat na odborné posouzení. Pokud je výrobek zaslán na odborné posouzení určené osobě, náklady odborného posouzení i veškeré další účelně vynaložené náklady hradí prodávající bez ohledu na výsledek posouzení. Pokud kupující odborným posouzením prokáže odpovědnost prodávajícího za vadu, může reklamaci uplatnit znovu; po dobu odborného posouzení záruční doba neběží. Prodávající je povinen kupujícímu uhradit do 14 dnů ode dne znovu uplatnění reklamace veškeré náklady vynaložené na odborné posouzení, jakož i veškeré s tím související účelně vynaložené náklady. Znovu uplatněnou reklamaci nelze zamítnout.
- Prodávající je povinen při uplatnění reklamace vydat kupujícímu potvrzení. Pokud je reklamace uplatněna e-mailem, prodávající je povinen potvrzení o uplatnění reklamace doručit kupujícímu ihned; pokud to není možné, musí být doručeno bez zbytečného odkladu, nejpozději však spolu s dokladem o vyřízení reklamace. Potvrzení o uplatnění reklamace se nemusí doručovat, pokud má kupující možnost prokázat uplatnění reklamace jiným způsobem.
- Prodávající je povinen o vyřízení reklamace vydat písemný doklad nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace.
- Při opravě nebo úpravě věci je spotřebitel povinen vyzvednout si věc nejpozději do jednoho měsíce od uplynutí času, kdy měla být oprava nebo úprava provedena, a pokud byla provedena později, do jednoho měsíce od oznámení o jejím provedení.
- Spotřebitel má právo obrátit se na prodávajícího s žádostí o nápravu, pokud není spokojen se způsobem, jakým prodávající vyřídil jeho reklamaci nebo pokud se domnívá, že prodávající porušil jeho spotřebitelská práva. Pokud prodávající odpoví na tuto žádost zamítavě nebo na ni neodpoví do 30 dnů od jejího odeslání, má spotřebitel právo podat návrh na zahá