Obchodní podmínky

Základní informace

Tyto obchodní podmínky se vztahují na smlouvy uzavřené na dálku v e-shopu www.dronerepublic.cz mezi prodávajícím a kupujícím podle zákona č. 102/2014 Sb. o ochraně spotřebitele při prodeji zboží nebo poskytování služeb na základě smlouvy uzavřené na dálku.

Prodávajícím je: 4digital s. r. o., Trnavská cesta 67, Bratislava 821 04. IČO 47596783, DIČ 2024040986, IČ DPH: SK2024040986. Tel. 0948 180 131, e-mail: obchod@dronerepublic.cz. Zapsáno v Obchodním rejstříku Městského soudu Bratislava III, oddíl: Sro, vložka č. 134961/B.

Kupujícím je spotřebitel, tj. fyzická osoba, která při uzavírání a plnění spotřebitelské smlouvy nejedná v rámci předmětu své podnikatelské činnosti, zaměstnání nebo povolání. Nákup uskutečněný podnikatelským subjektem se řídí podle Obchodního zákoníku č. 513/1991 Sb.

Orgánem dozoru pro ochranu spotřebitele je Inspektorát SOI pro Bratislavský kraj, Bajkalská 21/A, P. O. BOX č. 5, 820 07 Bratislava.

Objednávka a uzavření smlouvy

Odeslání vyplněné objednávky kupujícím se považuje za návrh na uzavření smlouvy podle Občanského zákoníku, na základě nabídky prodávajícího v e-shopu. K uzavření smlouvy dochází potvrzením objednávky ze strany prodávajícího.

Ceny zboží

Všechny ceny produktů v e-shopu jsou konečné, včetně všech daní. Prodávající je plátcem DPH. Cena produktu nezahrnuje náklady na doručení. Ty jsou uvedeny na stránce https://dronerepublic.cz/doprava-a-platba/ a v nákupním košíku ještě před dokončením objednávky, kde kupující vidí i celkovou cenu objednávky včetně nákladů na dodání zboží.

Platba za zboží

Prodávající akceptuje platbu za objednané zboží způsoby, které jsou uvedeny na stránce https://dronerepublic.cz/doprava-a-platba/.

Součástí objednávky v e-shopu je povinnost kupujícího zaplatit cenu prodávajícímu za objednané zboží.

Doručení zboží

Pokud není dodací lhůta uvedena u produktu, platí, že prodávající dodá kupujícímu zboží nejpozději do 30 dnů.

Zboží se považuje za převzaté kupujícím okamžikem, kdy kupující nebo jím určená třetí osoba (s výjimkou dopravce) převezme všechny části objednaného zboží, nebo pokud: a) zboží objednané kupujícím v jedné objednávce je dodáváno samostatně, okamžikem převzetí zboží, které bylo dodáno jako poslední, b) zboží je dodáváno v několika dílech nebo kusech, okamžikem převzetí posledního dílu nebo kusu, c) zboží je dodáváno opakovaně během stanoveného období, okamžikem převzetí prvního dodaného zboží.

Reklamační řád

Prodávající odpovídá za vady, které má zboží při převzetí kupujícím. U použitého zboží neodpovídá za vady vzniklé jeho užíváním nebo opotřebením. U zboží prodávaného za nižší cenu neodpovídá za vadu, kvůli které byla sjednána nižší cena. Pokud nejde o věci, které se rychle kazí, nebo o použité věci, odpovídá prodávající za vady, které se vyskytnou po převzetí věci v záruční době (záruka).

Záruční doba na nové zboží je 24 měsíců, která běží od převzetí zboží kupujícím. Záruční doba na použité zboží je 12 měsíců. Záruční doba na služby (oprava nebo úprava věci) je 3 měsíce. Pokud je na prodávané věci, jejím obalu nebo návodu k ní uvedena lhůta pro použití, záruční doba neskončí před uplynutím této lhůty.

Pokud má zakoupenou věc uvést do provozu jiný podnikatel než prodávající, začne záruční doba běžet až ode dne uvedení věci do provozu, pokud kupující objednal uvedení do provozu nejpozději do tří týdnů od převzetí věci a řádně a včas poskytl potřebnou součinnost.

Záruční list se vystavuje na žádost kupujícího. Pro uplatnění reklamace postačuje doklad o koupi.

Pokud má zboží vadu, kterou lze odstranit, má kupující právo, aby byla bezplatně, včas a řádně odstraněna. Prodávající je povinen vadu bez zbytečného odkladu odstranit.

Kupující by však neměl dále používat věc, u které zjistil vadu. Pokud jde o chyby, které se vyskytnou po koupi, je nutné je oznámit bez zbytečného odkladu od zjištění chyby, nejpozději do uplynutí záruční doby. Po uplynutí záruční doby právo na reklamaci zaniká.

Opotřebení charakteristické pro daný materiál nebo použití se nepovažuje za vadu. Nejde o vadu, pokud z povahy prodané věci vyplývá, že její životnost je kratší než záruční doba a při obvyklém používání dojde k opotřebení ještě před jejím uplynutím.

Kupující může místo odstranění vady požadovat výměnu věci nebo pokud se vada týká pouze části věci, výměnu části, pokud tím prodávajícímu nevzniknou nepřiměřené náklady vzhledem k ceně zboží nebo závažnosti vady. Prodávající může vždy místo odstranění vady vyměnit vadnou věc za bezvadnou, pokud to kupujícímu nezpůsobí závažné obtíže. Pokud jde o vadu, kterou nelze odstranit a která brání tomu, aby se věc mohla řádně užívat, má kupující právo na výměnu věci nebo na odstoupení od smlouvy. Stejná práva má kupující i při opakovaném výskytu vady po opravě nebo při větším počtu vad. U jiných neodstranitelných vad má kupující právo na přiměřenou slevu z ceny věci.

Práva z odpovědnosti za vady se uplatňují u prodávajícího na adrese 4digital s. r. o., Drieňová 34, 81106 Bratislava (případně na adrese sídla). Pokud je v záručním listě uveden záruční servis, který je v místě prodávajícího nebo blíže kupujícímu, uplatní kupující právo na opravu v záručním servisu. Záruční servis je povinen opravu provést nejpozději do 30 dnů.

Pokud dojde k výměně, začíná záruční doba běžet znovu od převzetí nové věci. Totéž platí, pokud dojde k výměně součástky, na kterou byla poskytnuta záruka.

Vyřízením reklamace se rozumí ukončení reklamačního řízení předáním opraveného výrobku, výměnou výrobku, vrácením kupní ceny výrobku, vyplacením přiměřené slevy z ceny výrobku, písemnou výzvou k převzetí plnění nebo jejím odůvodněným zamítnutím.

Při uplatnění reklamace prodávající určí způsob vyřízení reklamace ihned nebo v komplikovaných případech nejpozději do 3 pracovních dnů od jejího uplatnění, ve složitých případech nejpozději do 30 dnů od uplatnění reklamace. Po určení způsobu vyřízení reklamace se reklamace vyřídí ihned, v odůvodněných případech i později, nejpozději však do 30 dnů od uplatnění reklamace. Po uplynutí této lhůty má kupující právo od smlouvy odstoupit nebo požadovat výměnu výrobku za nový.

Pokud kupující uplatnil reklamaci výrobku během prvních 12 měsíců od koupě, může prodávající reklamaci zamítnout pouze na základě odborného posudku. Bez ohledu na výsledek posudku nebude po kupujícím požadována úhrada nákladů na posudek ani jiných souvisejících nákladů. Prodávající je povinen poskytnout kupujícímu kopii odborného posudku nejpozději do 14 dnů od vyřízení reklamace. Pokud kupující reklamaci uplatnil po 12 měsících a prodávající ji zamítl, uvede v dokladu o vyřízení reklamace, komu může kupující zaslat výrobek na odborný posudek. Pokud je výrobek zaslán na posudek určené osobě, náklady hradí prodávající bez ohledu na výsledek. Pokud kupující odborným posudkem prokáže odpovědnost prodávajícího, může reklamaci uplatnit znovu; během provádění posudku záruční doba neběží. Prodávající je povinen uhradit kupujícímu všechny náklady do 14 dnů od znovu uplatněné reklamace. Znovu uplatněnou reklamaci nelze zamítnout.

Prodávající je povinen při uplatnění reklamace vydat kupujícímu potvrzení. Pokud je reklamace uplatněna e-mailem, prodávající je povinen potvrzení doručit kupujícímu ihned; pokud to není možné, musí být doručeno bez zbytečného odkladu, nejpozději však s dokladem o vyřízení reklamace.

Záruka se nevztahuje na vady způsobené:

  • mechanickým poškozením po převzetí zboží,
  • používáním v rozporu s pokyny výrobce,
  • používáním v nevhodných podmínkách,
  • neodborným zásahem nebo zanedbáním údržby,
  • nadměrným zatížením,
  • poškozením při přepravě po převzetí,
  • působením vody, ohně, statické či atmosférické elektřiny,
  • použitím jiných komponentů,
  • opravami neautorizovanými osobami,
  • běžným opotřebením.

Pokud kupující reklamuje výše uvedené vady, může být reklamace zamítnuta.

Vrácení zboží – odstoupení od smlouvy bez udání důvodu

Kupující je oprávněn odstoupit od smlouvy bez udání důvodu do 14 dnů ode dne převzetí zboží. Toto právo může využít pouze spotřebitel.

Zboží se považuje za převzaté kupujícím okamžikem, kdy kupující nebo jím určená třetí osoba (s výjimkou dopravce) převezme všechny části objednaného zboží, nebo pokud: a) zboží objednané kupujícím v jedné objednávce je dodáváno samostatně, okamžikem převzetí zboží, které bylo dodáno jako poslední, b) zboží je dodáváno v několika dílech nebo kusech, okamžikem převzetí posledního dílu nebo kusu, c) zboží je dodáváno opakovaně během stanoveného období, okamžikem převzetí prvního dodaného zboží.

Kupující může odstoupit od smlouvy, jejímž předmětem je dodání zboží, i před začátkem běhu lhůty pro odstoupení od smlouvy.

Kupující nemůže odstoupit od smlouvy, jejímž předmětem je:

  • prodej zboží vyrobeného podle zvláštních požadavků spotřebitele, zboží vyrobeného na míru nebo určeného pro jednoho konkrétního spotřebitele,
  • prodej zboží, které podléhá rychlé zkáze nebo zhoršení jakosti,
  • prodej zboží uzavřeného v ochranném obalu, které není vhodné vrátit z hygienických důvodů a jehož obal byl po dodání porušen,
  • prodej zboží, které může být po dodání neoddělitelně smíšeno s jiným zbožím,
  • prodej knih prodávaných v ochranném obalu, pokud spotřebitel tento obal otevřel, a prodej knih nedodávaných v ochranném obalu.

Kupující může uplatnit právo na odstoupení od smlouvy písemně nebo na jiném trvalém nosiči (např. e-mailem), případně zasláním vyplněného formuláře, který je dostupný zde.

Právo na odstoupení od smlouvy lze uplatnit odesláním oznámení o odstoupení i v poslední den 14denní lhůty.

Po doručení oznámení o odstoupení od smlouvy vrátí prodávající nejpozději do 14 dnů kupujícímu všechny platby, které od něj přijal na základě smlouvy nebo v souvislosti s ní, včetně nákladů na dopravu, dodání a poštovného. Prodávající vrátí platbu stejným způsobem, jakým ji kupující uhradil, pokud se nedohodnou jinak.

Prodávající není povinen uhradit kupujícímu dodatečné náklady, pokud si kupující výslovně zvolil jiný způsob doručení, než je nejlevnější běžný způsob doručení nabízený prodávajícím.

Při odstoupení od smlouvy není prodávající povinen vrátit platby dříve, než je mu zboží doručeno nebo kupující neprokáže, že zboží odeslal zpět, ledaže prodávající navrhne, že si zboží vyzvedne osobně.

Kupující je povinen nejpozději do 14 dnů ode dne odstoupení od smlouvy zaslat zboží zpět nebo jej předat prodávajícímu či osobě pověřené k převzetí zboží. Lhůta je dodržena, pokud bylo zboží odesláno poslední den lhůty.

Při odstoupení od smlouvy nese kupující náklady na vrácení zboží prodávajícímu nebo osobě pověřené prodávajícím, a také náklady na vrácení zboží, které není možné vrátit poštou.

Kupující odpovídá za snížení hodnoty zboží, ke kterému došlo v důsledku nakládání se zbožím nad rámec toho, co je nutné pro zjištění povahy a funkčnosti zboží.

Kupující má po doručení zboží možnost vyzkoušet jeho funkčnost, ale nemůže jej používat, pokud odstupuje od smlouvy. Pro zjištění povahy a vlastností zboží by měl spotřebitel manipulovat se zbožím pouze tak, jak by mu to bylo umožněno v kamenném obchodě.

Alternativní řešení sporů

Kupující – spotřebitel – má právo obrátit se na prodávajícího se žádostí o nápravu (například e-mailem), pokud není spokojen se způsobem, jakým prodávající vyřídil jeho reklamaci nebo pokud se domnívá, že prodávající porušil jeho spotřebitelská práva. Pokud prodávající odpoví zamítavě nebo neodpoví do 30 dnů, má spotřebitel právo podat návrh na zahájení alternativního řešení sporu subjektu alternativního řešení sporů (dále jen subjekt ARS) podle zákona č. 391/2015 Sb. Seznam subjektů ARS je k dispozici na webu Ministerstva hospodářství SR www.mhsr.sk. Návrh lze podat způsobem uvedeným v §12 zákona 391/2015 Sb.

Spotřebitel může podat stížnost také prostřednictvím platformy pro online řešení sporů ODR, která je dostupná na https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm.

Alternativní řešení sporů může využít pouze spotřebitel – fyzická osoba, která při uzavírání a plnění spotřebitelské smlouvy nejedná v rámci své podnikatelské činnosti. ARS se týká pouze sporů mezi spotřebitelem a prodávajícím vyplývajících ze spotřebitelské smlouvy nebo s ní souvisejících. ARS se netýká sporů, kde hodnota sporu nepřesahuje 20 EUR. Subjekt ARS může po spotřebiteli požadovat úhradu poplatku za zahájení řízení maximálně do výše 5 EUR včetně DPH.